ویندوز فون به عنوان امن ترین سیستم عامل موبایل از نظر کارشناسان

موضوع : اخبار,اخبار ویندوز فون

ویندوز فون به عنوان امن ترین سیستم عامل موبایل از نظر کارشناسان

ویندوز فون استفاده زیادی در ادارات و سازمان ها داشته  و بیش از ۲۰ درصد سیستم‌های عامل مورد استفاده در سازمان‌های اروپایی را تشکیل داده و  علاوه بر مواردی مانند یکپارچه شدن راحت‌تر با محصولات مایکروسافت که دلیل عمده‌ی استفاده از ویندوزفون است، اکنون دو نفر از کارشناسان امنیت سیستم عامل معتقد هستند ویندوز فون از اندروید و iOS در مقابل هک شدن ایمن‌تر هستند.

در ادامه برای بیشتر آشنا شدن با این سیستم عامل موبایل با ویندوز دی ال همراه باشید.

ویندوز فون استفاده‌ی بسیاری در کسب و کارها و سازمان‌ها داشته و عمده ترین دلیل آن نیز یکپارچگی بهتر با ویندوز مایکروسافت و ارزان بودن قیمت آن با دیگر گوشی ها بوده و اما از همه مهتر دلیل روی آوردن کاربران به این نوع سیستم عامل ،امنیت بالای آن است.

بنا به گفته white hat hacker هکر صاحب نام و استیو لورد کارشناس ارشد این سیستم عامل، ویندوز فون در قیاس با ios  و اندروید از امنیت بالاتری برخوردار بوده ،این در حالیست که استیو لورد دارای سابقه ۱۵ ساله در یکی از شرکت های امنیتی اروپایی است.

در گفتگویی استیو لورد در مقایسه ویندوز فون ،اندروید و ios  این چنین بیان میکند :

هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در حال حاضر به نظر می‌رسد ویندوز فون مقاوم‌ترین سیستم عامل در برابر نفوذبوده ، البته بلک‌بری نیز سابقه‌ی زیادی در زمینه‌ی تمرکز بر امنیت سیستم عامل خود دارد. اگر من دسترسی فیزیکی به گوشی داشته باشم اندروید بیشتر از بقیه نفوذپذیرتر است. پس از آن آیفون‌ها و سپس دستگاه‌های قدیمی با سیستم عامل بلک‌بری قرار می‌گیرند و سپس ویندوز فون. اگر قرار باشد از فاصله دور و از طریق ایمیل یا پیامک گوشی را هک کنم، اندروید آسان‌ترین هدف است.

حتی زمانی که از او در موررد گوشی‌های قدیمی‌تر سوال شد، وی همچنان ویندوز فون را برای امنیت بیشتر پیشنهاد می‌کند. او در پاسخ به این سوال که آیا گوشی هوشمند قدیمی وجود دارد که کاربران با استفاده از آن امنیت بیشتری داشته باشند؟ این گونه سخن گفت:
 
گوشی‌های هوشمند قدیمی اغلب امنیت پایین‌تری دارند چرا که نقاط ضعف آن‌ها شناسایی شده است. اگر قصد دارید گوشی با امنیت بالا داشته باشید به سراغ گوشی‌های کلاسیک بروید اما اگر می‌خواهید از گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر بهره ببرید بهتر است سراغ گوشی هوشمند دارای سیستم عامل BB10 بلک‌بری یا ویندوز فون ۸ یا بالاتر بروید.

منبع : WMPOWERUSER

0 تا کنون ثبت شده است
تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ویندوز دی ال" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.(راه اندازی توسط تیم بلاگ پارسی) گرافیک و طراحی : پارس تمز