مایکروسافت پشتیبانی از اندروید را برای توسعه ویندوز ۱۰ به تعویق انداخت

موضوع : اخبار,اخبار ویندوز فون

مایکروسافت پشتیبانی از اندروید را برای توسعه ویندوز ۱۰ به تعویق انداخت

مایکروسافت پشتیبانی از اندروید را برای توسعه ویندوز ۱۰ به تعویق انداخت

اکثر کاربران ویندوز ۱۰ مایلند که با آخرین سیستم عامل مایکروسافت در خانه احساس راحتی داشته باشند و با چنین طراحی که به ندرت در آن تفاوت قابل ذکری دیده میشود باید هم چنین حسی داشته باشند.هرچند ، اگر نخواهیم بگوییم تا به امروز، بلکه بعد از مدتها، ویندوز ۱۰ بی شک بزرگترین بروزرسانی است که پلت فرم با آن مواجه شده است. گرایش به تطبیق پذیری و عمومی بودن، به سبب اجرا شدن روی طیف وسیعی از دستگاهها و سازگاری با اکثر کدهای ممکن، تغییر بزرگی برای کاربران و توسعه دهندگان به شمار می آید.

بعنوان بخشی از این حرکت جاه طلبانه برای ساخت یک پلت فرم ویندوز کاملا عمومی ، آپریل گذشته مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد برای ساخت اپلیکیشن های همگانی ، استفاده از کدهای اندروید و آی او اسios  را پشتیبانی کند. طبیعتا بیان این مسئولیت سنگین از ابتدا با شک و تردید همراه بود و حالا پیشرفتهای اخیر ، کله گنده های کامپیوتر را سمت به تعویق انداختن پشتیبانی از اندروید سوق داده است.

درادامه با ویندوز دی ال همراه باشید.

 

تابحال بیانیه ی رسمی  در مورد این موضوع منتشر نشده است ولی مایکروسافت اصرار دارد به این نکته اشاره کند که پشتیبانی از اندروید ، ملقب به پروژه آستوریا ، ” به تعویق افتاده” و می تواند برای مدت نامحدود معلق بماند.

در عوض ، کمپانی روی ابزار انتقال آ او اس تمرکز کرده که سازگاری بیشتری در اجرا شدن با ویندوز ۱۰ نشان داده است ومشکلات بزرگ امنیتی و بهینه سازی برای اثبات این ادعا ذکر شده است.همچنین ظاهرا پل ویندوز برای اندروید ، جهت گسترش دادن محیط جدید ویندوز و پایگاه توسعه آن ، که “quick fix” نامیده میشود  آنطور که انتظار میرفت کامل عمل نکرد و هنوز آماده نیست.

gsmarena_3

با اینحال هنوز مایکروسافت در استفاده از کلماتی مانند کنسل شدن یا رها شدن اجتناب می کند بنابراین میتوانیم امیدوار باشیم. اعلامیه کامل در زیر آمده است :

” ما متعهد هستیم گزینه هایی برای توسعه دهندگان عرضه کنیم تا بوسیله آن اپلیکیشن های خود را به پلت فرم ویندوز بیاورند. گزینه هایی شامل پل هایی که الان برای وب و آی او ای  در دسترس است و بزودی برای وین ۳۲ نیز در دسترس قرار میگیرد. پل آستوریا هنوزآماده نیست ولی ابزارهای دیگر ، گزینه های خیلی خوبی برای توسعه دهندگان عرضه میکنند. مثلا پل آی او اس ios توسعه دهندگان را قادر میسازد اپلیکیشن های مربوط به ویندوز همگانی را بنویسند که UWP APIs (یو دابلیو پی ای پی آی) را مستقیما از زبان سی شی گرا فرا میخواند و مفاهیمی از یو دابلیو پی و آی او اس ios مثل XAML(ایکس ای ام ال ) و UIKit (یو آی کیت) را با هم درآمیخته و بهم ارتباط میدهد. توسعه دهندگان میتوانند اپلیکیشن هایی بنویسند که در تمام دستگاههای ویندوز ۱۰ اجرا شود و به آسانی از امکانات مربوط به ویندوز ۱۰ سود ببرند. ما از بازخوردی که از جامعه توسعه دهندگان داشتیم سپاسگزاریم و در پی آنیم که از آنها برای توسعه اپلیکیشن هایی برای ویندوز ۱۰ پشتیبانی کنیم.”

Microsoft suspends-2

اگرچه این توسعه کمی ناامیدکننده به نظر میرسد ولی همزمان میتواند چیز خوبی باشد، کسی نمیخواهد مایکروسافت لقمه بزرگتر از دهانش بردارد و با آن ، پیشرفتی را که با ویندوز همگانی و انعطاف پذیر و چرخه توسعه باز، نشان داد را به خطر اندازد.

 

 

0 تا کنون ثبت شده است
تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ویندوز دی ال" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود.(راه اندازی توسط تیم بلاگ پارسی) گرافیک و طراحی : پارس تمز